CRM dla klubów sportowych – celnie w oczekiwania kibiców

CRM dla klubów sportowych – celnie w oczekiwania kibiców

Kluby sportowe to nie tylko sport, to również biznes i to bardzo dochodowy. Kluby sportowe to prężnie działające działy sprzedaży i promocji, mające solidne wparcie marketingu i PR-u. Ich Klientami są  przede wszystkim kibice, ale również sponsorzy i partnerzy. Kluby sportowe chcąc realizować swoje cele, plany i ambicje, muszą dbać o rentowność i nowe kanały sprzedaży.

System CRM wspomaga budowanie przychodu

Motywem działania każdej firmy jest budowanie przychodu. Odnosi się to zarówno do kreowania nowych gałęzi biznesowych, jak i utrzymywania obecnych. Jeżeli przyjmiemy założenie, że każdy kibic to indywidualny klient, oczekujący obsługi na odpowiednio wysokim poziomie, przed klubem, który zacznie zdawać sobie z tego sprawę, pojawi się ogromne pole do działania i pomnażania zysków. Zachęcanie do kupna karnetów (stały, przewidywalny przychód), połączone z akcjami marketingowymi typu newsletter, wydarzeniami, subskrypcjami i nielimitowanym dostępem do informacji na temat klubu, to wyzwanie, które bez odpowiedniego wsparcia, pochłonie ogrom pracy i czasu. Dołóżmy do tego kanał sprzedaży e-commerce (odpowiednio zarządzany i sprofilowany potrafi przynosić ogromne zyski) i dział marketingu oraz sprzedaży ma ręce pełne roboty! Pomóc może profesjonalne narzędzie wsparcia sprzedaży – Salesforce

Co osiągniesz dzięki Salesforce?

Salesforce to jedno narzędzie, które na wielu polach wspiera marketing i sprzedaż klubów sportowych. Jest intuicyjne i w pełni skalowalne, ułatwia zarządzanie informacjami i procesami, wspiera marketing i sprzedaż. Salesforce to najskuteczniejszy, najpopularniejszy, najbardziej uznany CRM na świecie! Jak to działa? Wyobraź sobie, że rusza nowy sezon. Klub chce żeby każdy dotychczasowy kibic kupił lub przedłużył swój karnet na kolejny sezon. Aby go do tego zachęcić, może np. przygotować spersonalizowaną kampanię marketingową, uwzględniającą wiedzę, którą posiada o kibicu. Wykorzystując dane o kibicach, jego preferencjach oraz wcześniejsze statystyki, Salesforce dzięki np. zastosowaniu rozwiązań typu Einstein Analitycs, jest w stanie podpowiedzieć optymalne działanie dodatkowe, typu dostęp do loży VIP, propozycja zorganizowania biznesowego spotkania w specjalnie do tego przygotowanych pomieszczeniach stadionu, czy specjalny rabat na zakupy w klubowym e-sklepie z wyselekcjonowaną listą produktów. Analiza Salesforce pozwoli szybko przygotować spersonalizowaną ofertę wycelowaną w potrzeby odbiorcy.

Twórz i angażuj lojalną społeczność

Każdy klub chcąc wykorzystać potencjał w postaci rzeszy kibiców, oprócz aspektu czysto sportowego, powinien zapewnić odpowiednio wysoki standard obsługi, który da klientowi poczucie przynależności i dobrze wydanych pieniędzy. Zwłaszcza teraz, gdy typowy przychód z dnia meczowego nie już taki oczywisty, a stanowi dla wielu klubów istotny składnik przychodu ogólnego, każdy kibic powinien być potraktowany indywidualnie i poczuć się ważnym elementem społeczności klubu, któremu kibicuje. Salesforce pomoże to zapewnić dzięki Social Studio – integracji z popularnymi komunikatorami społecznościowymi, gdzie każda uwaga czy spostrzeżenie zostanie dostrzeżona na czas i przetworzona zgodnie z oczekiwaniami klienta.

Kibice to nie wszystko

Kluby to nie tylko kibice, to także grono osób oraz firm zrzeszające partnerów, sponsorów, usługodawców. To relacje, którymi trzeba umiejętnie zarządzać. Działania w tym zakresie mogą przynieść klubowi ogromne korzyści! Podstawą ich skuteczności jest gromadzenie danych w jednym miejscu, analiza, filtrowanie i co najważniejsze wyciąganie wniosków oraz dokonywanie predykcji przyszłych zdarzeń.

Dlaczego potrzebujesz Salesforce?

Salesforce posiada gotowe aplikacje biznesowe (sales cloud, service cloud, community cloud, commerce cloud) i łatwo go zintegrować z innymi rozwiązaniami IT np. systemami biletowymi. Funkcjonalny CRM świetnie posłuży klubowi w rozwijaniu biznesowych ambicji, wesprze marketing i sprzedaż. FC Koln już czerpie korzyści z funkcjonalności Salesforce. Legia Warszawa jako pierwszy polski klub zauważyła ogromny potencjał i zaczęła wykorzystywać Salesforce do swoich działań. Dołącz do grona użytkowników najskuteczniejszego i najbardziej docenianego systemu CRM na świecie!

Podzielimy się z Tobą swoim doświadczeniem. Poznaj siłę Salesforce.

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.