Każdy zaawansowany system informatyczny - a CRM nie jest tutaj wyjątkiem - wymaga stałego wsparcia ze strony odpowiednio przygotowanych specjalistów, którzy będą w stanie zapewnić jego płynne działanie. Dysponujący ekspercką wiedzą administrator Salesforce wykonuje całą gamę zadań, które istotnie przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności oraz funkcjonalności systemu. Prace te podzielić można na kilka kategorii, uwzględniając częstotliwość ich wykonywania:
Większość zadań administracyjnych wykonywanych w czasie rzeczywistym wiąże się z potrzebami użytkowników, wymagającymi natychmiastowej reakcji – tak, aby oszczędzić firmie przestojów. Są to m.in.:
Rolą administratora w takich przypadkach jest szybkie przejęcie zadań związanych z techniczną stroną pracy z systemem, aby operatorzy mogli skupić się na swoich podstawowych obowiązkach.
Wcześniejszą grupę stanowiło głównie usuwanie problemów i wprowadzanie niewielkich usprawnień na prośbę użytkowników, istnieją jednak zadania, które przeprowadza się w sposób zaplanowany. Wiążą się one przede wszystkim z konserwacją, czyli rutynowym sprawdzaniem poprawności działania oraz zabiegami mającymi na celu utrzymanie bezpieczeństwa i płynności funkcjonowania systemu.
Do typowych zadań związanych z konserwacją, jakie wykonuje administrator Salesforce, należą:
Powyższe zadania zwykle wykonuje się z cyklu tygodniowym – taka rutynowość działań pozwala wychwytywać ewentualne błędy w funkcjonowaniu systemu i przeciwdziałać im zanim któryś z nich doprowadzi do sytuacji krytycznej.
Część zabiegów konserwacyjnych przeprowadza się zwykle z nieco mniejszą częstotliwością, np. raz w miesiącu (wynika to m.in. z ich czasochłonności). Do tego typu zadań należą np.:
Układając odpowiednio harmonogram przeprowadzanych prac, administrator Salesforce jest w stanie prowadzić skuteczną profilaktykę, zabezpieczającą zarówno płynność funkcjonowania systemu, jak i bezpieczeństwo przetwarzanych danych.
Oprócz niezbędnych prac konserwatorskich, należy także cyklicznie wykonywać zabiegi związane z optymalizacją konfiguracji, prowadzące do podniesienia wydajności i poprawienia doświadczenia użytkownika. Należą do nich m.in.:
Optymalizacja powdrożeniowa
Prawidłowe wdrożenie Salesforce w firmie może być trudne i czasochłonne. Profesjonalny Partner Salesforce jest w stanie sprawić, że proces ten będzie przebiegał płynniej, a także zająć się wszelkimi możliwymi problemami, które mogą się pojawić już po wdrożeniu.
Szkolenie użytkowników
Partner Salesforce będzie w stanie zaoferować użytkownikom szkolenia dotyczące korzystania z oprogramowania – tak, aby byli oni optymalnie zaznajomieni z możliwościami i obsługą systemu, i mogli z niego korzystać naprawdę efektywnie. Administrator będzie mógł również pomóc zarządzać użytkownikami i naprawiać wszelkie błędy, które mogą pojawić się podczas korzystania z platformy.
Wsparcie dla operacji na danych
Partnerzy Salesforce mogą pomóc w rolach administracyjnych, takich jak operowanie na danych, aby zapewnić użytkownikom lepsze rezultaty i umożliwić im pełne wykorzystanie tego, co platforma ma do zaoferowania.
Rozwiązywanie problemów
Dedykowany zewnętrzny administrator Salesforce może pomóc użytkownikowi w rozwiązywaniu problemów napotykanych w codziennej pracy. Partner może np. przejrzeć kod i naprawić wszelkie występujące błędy, aby poprawić wydajność oprogramowania.
Ekonomiczność
Powierzenie zadań administracyjnych zewnętrznemu podmiotowi w modelu outsourcingu jest zwykle bardziej korzystne finansowo niż realizacja tych samych zadań z pomocą administratora zatrudnionego na etacie.
Wsparcie dostosowane do indywidulanych potrzeb użytkownika
System Salesforce to zaawansowana platforma, oferująca użytkownikom ogrom możliwości i daleko idące opcje konfiguracji. Aby móc w pełni wykorzystać te możliwości, warto mieć profesjonalne wsparcie ze strony wysoko wykwalifikowanych ekspertów, którzy będą w stanie pomóc firmie w realizacji przyjętych celów biznesowych i dostosować środowisko do jej realnych potrzeb.